„Głośne czytanie na bibliotecznym dywanie”

„Głośne czytanie na bibliotecznym dywanie”

Czytanie dzieciom na głos odgrywa znaczącą rolę w ich rozwoju społecznym, intelektualnym i psychicznym, wpływa na późniejsze umiejętności edukacyjne dziecka. Kiedy czytamy książkę dziecku, ofiarujemy mu swoją wyłączną uwagę, wolny czas, zaangażowanie i entuzjazm do czynności czytania. Czytając dziecku zaspokajamy jego potrzeby emocjonalne – czego nie zrobi za nas komputer ani telewizja. Czytanie zwiększa samoświadomość i ułatwia poznanie siebie. Kształtuje też inteligencję emocjonalną, która nierzadko okazuje się być kluczem do sukcesu w dorosłym życiu. Dzięki bajkom małe dziecko poznaje pełną gamę emocji, uczy się je rozpoznawać, nazywać i wyrażać w konstruktywny sposób. Tak więc, czytanie książek kształtuje empatię. Dzięki temu dzieci nabywają umiejętności spoglądania na sytuację z czyjejś perspektywy i współodczuwania. Stają się też bardziej wrażliwe na emocje i potrzeby innych osób. Dziecko zdobywa też istotne kompetencje intelektualne: uczy się języka oraz myślenia. Dobrze dobrane książki pomagają w rozwijaniu słownictwa, wiedzy i nauczaniu  wartości. Czytanie przyśpiesza rozwój mowy. Czytanie rozwija inteligencję i wiedzę o świecie. W bajkach znajduje się wiele cennych informacji podanych w przyswajalny dla dziecka sposób.